Intenția de a introduce mijloace de transport publice în Sibiu datează încă din 1893, când au fost demarate discuții oficiale în acest scop.
În 1904, au fost introduse în circulație un număr de patru omnibuze de transport electric cu patru roți, fără șine.
În urma experienței cu omnibuzele care pe timp ploios derapau și se deplasau anevoios, în 1905 s-a construit prima linie de tramvai, de către firmă din Budapesta.
Construirea rețelei de linii de tramvai în Sibiu s-a desfășurat în mai multe etape, după cum urmează:
- Parcul Subarini - Marginea Dumbrăvii în 1910.
- Piața Gării - Piața Lemnelor în 1912
- Marginea Dumbrăvii - Dumbrava în 1915
- Linia de garaj în remiza din zona gării în 1918
- Piața Lemnelor - Piața Cluj în 1927
- Piața Cluj- Turnișor gară în 1929
- Dumbrava - Rășinari în 1948, fără fir aerian, circulația desfășurându-se printr-un sistem provizoriu format dintr-un motor Diesel de camion - generator electric, montat pe o remorcă.
Datorită uzurii avansate a liniei de tramvai din orașul de jos, în 1966 s-a desființat linia de la Turnișor gară la Piața Cibin, iar în anul următor de la Piața Cibin la Gara Sibiu, transportul de călători efectuându-se cu autobuze.
In anul 2006 un vagon de tramvai a fost reconditionat și transformat într-un vagon restaurant.
Tramvai - teatru
Una dintre garniturile de tramvai a fost pusă la dispoziția teatrului "Radu Stanca" din Sibiu, pentru reprezentația pieselor "Un tramvai numit Popescu"(premiera 24 mai 2007) si Ispita Cioran (premiera 14 mai 2011), si care s-au desfașăurat în timpul deplasării pe traseul Sibiu - Rășinari.
In anul 2012 reteaua de tramvai a fost transmisa in administrare Primariei Comunei Rasinari si s-a casat si dezafectat tronsonul de retea de tramvai cuprins intre sediul Tursib si Gradina zoologica (HCL 193/2012).